Experiențe de învățare pentru copiii de la Centrul Generații

Posted Lasă un comentariuPublicat în Uncategorized

Este binecunoscut faptul că activitățile extra-curriculare și vizitele educative reprezintă modalități excelente pentru copii de a se familiariza cu noi sectoare de activitate și de a dobândi cunoștințe într-un mod interesant și atractiv pentru ei. Astfel, în luna mai, copiii de la Centrul Generații din București s-au bucurat de trei experiențe de învățare inedite, care le-au stârnit curiozitatea și i-au ajutat să exploreze domenii variate: politică, apicultură și informatică.

În perioada desfășurării programului Școala Altfel, porțile Palatului Parlamentului au fost deschise pentru toți elevii dornici să descopere o lume la care au avut acces numai prin intermediul televizorului. Treizeci și cinci de copii de la Centrul Comunitar Generații au profitat de această oportunitate și au vizitat locul unde se iau deciziile politice în România. Copiii au mers pe urmele celor mai importanți oameni din stat, pășind pe culoarele vaste ale Palatului Parlamentului, au vizitat zona de presă și Camera Deputaților. Pe parcursul vizitei, un ghid le-a oferit detalii interesante despre clădirea în care se află, precum și informații utile despre împărțirea puterilor în stat. Copiii au pășit cu emoție pe lângă biroul Președintelui Senatului și au fost entuziasmați să observe activitățile din sala de lucru a unui partid politic. Această vizită le-a trezit copiilor interesul pentru domeniul politic și a avut rolul de a-i ajuta să devină cetățeni informați, să își cunoască drepturile și să devină responsabili pentru societatea civilă din care fac parte.

Ca în fiecare an, în luna mai, Centrul Comunitar Generații a avut onoarea să serbeze Ziua Internațională a Albinelor alături de Ambasada Sloveniei. Evenimentul a avut loc pe 17 mai, iar la el au paticipat 23 de copii din cadrul centrului. Aceștia au vizitat Colegiul Tehnologic „Viaceslav Harnaj’’, singurul liceu de apicultură din București, au explorat laboratoarele și au primit informații despre oferta educațională. Excursia a continuat cu un popas la Ferma de albine, unde copiilor li s-a deschis un univers fascinant, în care au explorat stupii și au putut atinge trântorii. Copiii au fost extrem de curioși cu privire la modul în care lucrează albinele, dar și despre cum se face mierea și care este traseul acesteia până ajunge pe masa consumatorului. La final, fiecare copil a degustat din minunata miere slovenă și au primit daruri dulci din partea Ambasadei Sloveniei.

În ultimii ani, informatica și tehnologia au devenit o parte integrantă a vieții de zi cu zi, pentru majoritatea oamenilor, iar copiii sunt din ce în ce mai atrași de tot ceea ce înseamnă calculatoare, programe informatice, jocuri, realitate virtuală. Cu toate acestea, nu mulți dintre ei conștientizează că in spatele acestora se ascunde o muncă asiduuă ce presupune algoritmi, matematică, dar și multă creativitate. Astfel, startup-ul Ui-Path, s-a oferit să le prezinte micilor exploratori de la Centrul Comunitar Generații câteva aspecte ce țin de culisele informaticii și cum poate fi aceasta aplicată pentru construirea unor roboți sau aparate inteligente care să ușureze viata profesională și personală a fiecărui individ. Activitatea a inceput cu prezentarea angajatilor Ui-Path, a parcursului lor profesional, și a valorilor care stau la baza companiei., după care copiii au interacționat cu robotul virtual și i-au trasat acestuia mai multe comenzi, cum ar fi să deschidă o pagină de Youtube. La final, copiii au primit gustări, agende și au plecat cu un bagaj de cunoștințe despre lumea informaticii și a posibilităților multiple pe care acest domeniu le are pentru orice om dornic de cunoaștere.

Sărbătoare la Palatul Elisabeta de Ziua Internațională a Copilului

Posted Lasă un comentariuPublicat în Uncategorized

Sâmbătă, 1 iunie, peste 200 de copii din programul național Investiție în Mediul Rural, dar și din alte programe sociale susținute de Fundația Regală Margareta a României au sărbătorit Ziua Internațională a Copilului în grădina Palatului Elisabeta, în prezența Majestății Sale Margareta, Custodele Coroanei române. La evenimentul copiilor a participat și Alteța Sa Regală Principesa Maria.

Pentru a marca Ziua Internațională a Copilului, în tradiția ultimilor ani, Fundația Regală Margareta a României a pregătit pentru micii invitați ateliere creative, jocuri sportive și momente artistice care au făcut deliciul celor prezenți. Invitații au fost copii care frecventează centre sociale de tip after school din județele Argeș, Constanța, Ialomița, Ilfov, Teleorman și București, susținute de Fundația Regală Margareta a României și Fundația Vodafone România.

Copiii au avut ocazia să învețe jucându-se în cadrul atelierelor de modelaj în lut, Lego, origami, coronițe din flori sau geometrie distractivă, îndrumați de voluntari ai Fundației Vodafone România. În plus, activitățile sportive precum tir cu arcul, badminton sau volei au garantat buna dispoziție și au transformat grădina Palatului într-un loc de joacă inedit.

Momentele artistice au fost oferite de bursieri ai programului Tinere Talente, dar și de ansambluri de dansuri și muzică populară ale Asociatiei părinților Florian Cristescu din județul Teleorman și Asociatiei Samarineni in Comunitate din Mărculești, Ialomița. Un moment inedit a fost demonstrația de gimnastică ritmică, oferită de Teodora Gene, 8 ani, campioană națională la acest sport.

De-a lungul celor 29 de ani de existență, Fundația Regală Margareta a României a derulat programe menite să asigure copiilor drepturile fundamentale – la o viață alături de familia biologică, la îngrijire medicală sau la educație și dezvoltare.

La acest eveniment au contribuit sponsorii: Fundația Vodafone România, Mega Image, Hochland, Decathlon România, Olla Floral Art, PepsiCo, Rue de Pain, Albalact, Q-Zine Catering, Mustash, Smartbricks.

Programul național Investiție în Mediul Rural
Programul strategic Investiție în Mediul Rural urmărește prevenirea și reducerea abandonului școlar în mediul rural sau comunități mici și are ca principală metodă de intervenție dezvoltarea programelor de tip școală după școală la care au acces copiii din comunitate. Un număr de 8 centre sociale incluse în program susțin copii din mediul rural sau comunități mici pentru a avea acces la educație, a nu abandona școla și a-și îmbunătății rezultatele școlare. Programul se desfășoară în perioada 2017-2020, este derulat de Fundația Regală Margareta a României și finanțat de Fundația Vodafone România.

Despre Ziua Internationala a Copilului
Ziua Internațională a Copilului este sărbătorită în România și în alte aproximativ 50 de țări, la data de 1 iunie. De asemenea, o zi dedicată copilului este celebrată la date diferite în peste 100 de state. Sărbătorirea unei zile dedicate copilului a fost propusă în 1925, la Conferința mondială pentru bunăstarea copiilor de la Geneva. La 14 decembrie 1954, Adunarea Generală a ONU a adoptat Rezoluția nr. 836 pentru a proclama o Zi mondială a copilului, bazându-se pe convingerea că trebuie acordată o atenție deosebită copiilor, care reprezintă generația de mâine. În România, Ziua Internațională a Copilului este marcată printr-o serie de evenimente speciale, care încep cu câteva zile înainte și continuă și după 1 iunie și la care sunt invitați deopotrivă cei mici și cei mari pentru a se bucura împreună.

Despre Fundaţia Regală Margareta a României
Fundaţia Principesa Margareta a României este o organizație neguvernamentală de elită care sprijină copii, tineri și vârstnici prin intervenții durabile bazate pe schimbul de experiență și valori între generații. Fundaţia Principesa Margareta a României a fost înfiinţată în 1990 de către Majestatea Sa Margareta a României împreună cu tatăl său, Majestatea Sa Regele Mihai I.

Partener:

Cu sprijinul:

Centrele sociale școală după școală oferă copiilor din comunitate o educație modernă prin programul Investiție în Mediul Rural

Posted Lasă un comentariuPublicat în Uncategorized

Abandonul școlar și părăsirea timpurie a școlii sunt fenomene curente în mediul rural, iar lipsa de oportunități îi condamnă pe copii la sărăcie și perpetuarea unor modele nocive la care sunt expuși în jurul lor. Centrele sociale de tip școală după școală sunt esențiale pentru copiii proveniți din mediul rural, oferindu-le oportunitatea de a primi sprijin educațional și a se dezvolta mai presus de mediul sărac din care provin. Programul strategic  Investiție în Mediul Rural urmărește prevenirea și reducerea abandonului școlar în comunități mici și are ca principală metodă de intervenție dezvoltarea centrelor de tip școală după școală la care să aibă acces copiii din comunitate.

Prin programul național Investiție în Mediul Rural, finanțat de Fundația Vodafone România și derulat de Fundația Regală Margareta a României, 8 centre sociale de acest tip sunt susținute să ofere un sprijin care contează copiilor din comunitatea lor. Un set de formări, realizate de specialiști aduc centrelor din mediul rural instrumentele necesare pentru a fi sustenabile și eficiente în lupta cu abandonul școlar. Pe parcursul a 6 sesiuni de formare, centrele sociale de tip școală după școală, care acționează zi de zi în micile comunități, și-au adăugat noi competențe organizatorice, profesionale și pedagogice.

18 specialiști implicați în procesul educațional au asimilat o metodologie teoretică și practică de dezvoltare socio-emoțională a copiilor, adaptată pentru a lucra cu copii proveniți din medii defavorizate. Scopul acestei metodologii este de a dezvolta celor 320 de copii care le frecventează inteligența emoțională și abilitățile sociale, de a le crește motivația și stima de sine, și de a-i ajuta să depășească barierele mediului din care provin.

Cursul intensiv de educație nonformală, acreditat de Casa Corpului Didactic, a urmărit îmbunătățiriea practicilor didactice utilizate în cadrul centrelor şi asimilarea unor instrumente pe care acestea le pot folosi în activitatea pe care o desfăşoară. Între acestea, includerea tehnicilor şi tehnologiilor informaţionale computerizate în procesul didactic este recomandată pentru a crește atenția, implicarea și motivația elevilor pentru învățare.

Centrele sociale din localitățile Firiza, Cumpăna, Reteag, Mărculești, Zurbaua, Cenade, Turnu Măgurele și Târgu Neamț au parcurs sesiuni de formare în domeniul managementului organizației, al gestionării voluntarilor, al atragerii de resurse și mobilizării de fonduri. Funcționarea acestora într-un mod performant și durabil reprezintă unul dintre obiectivele principale al programului național  Investiție în Mediul Rural 2017-2019.

Fundația Regală Margareta a României este una din organizațiile neguvernamentale de elită din România și contribuie la dezvoltarea societății civile, cu programe sociale și educaționale care vin în sprijinul oamenilor. Cu o activitate de peste 29 de ani, Fundația Regală Margareta a României este printre puținele organizații care semnalează fenomenul de îmbătrânire a populației și efectele iminente asupra societății. Mai multe detalii despre programele fundaţiei sunt disponibile pe www.fpmr.ro.

Partener: Fundația Vodafone România

Povești care ne inspiră la Centrele Generații

Posted Lasă un comentariuPublicat în Uncategorized

Domnul Gavril a ieșit la pensie în urmă trei ani. În prima parte a vieții a lucrat într-un domeniul tehnic unde și-a ascuțit abilitățile manuale, iar viața l-a dus apoi într-o altă direcție. De-a lungul a mai bine de zece ani a susținut și iubit 9 copii, alături de soția sa, dintre care 5 ai lor și pe ceilalți ca asistenți maternali. A înțeles că lucrul cu oamenii este un dar pe care îl are și nu este de risipit. A început să descopere ce înseamnă implicarea alături de copii,  cum să trateze dureri înnăbușite,  câtă nevoie este să te perfecționezi mereu, să studiezi, dar mai ales să iubești necondiționat și fără așteptări.

La pensie, când casa le-a rămas goală și zilele libere, a aflat că Centrul Diaconia din Brașov implică seniori din comunitate în lucrul cu copiii și s-a gândit că vrea să dăruiască din nou ceea ce are și ceea ce a câștigat în timp.  De doi ani, domnul Gavril este un voluntar neobosit, vesel, și împarte celor din jur voie bună, înțelepciune, complimente și încurajări. Lucrează mai mult cu băieții, pentru că meșteșugurile manuale pe care el le oferă copiilor sunt ceva mai brute. Cu toate acestea și fetele își doresc uneori să participe la atelierele lui, să învețe să creeze obiecte de decor din lemn sau să repare ceva stricat. În jurul lui iar copiii cresc frumos și învață lucruri cu adevărat valoroase, iar în mod special pentru viitorii bărbați a sta langă domnul nostru este un mare privilegiu. Niciodată nu spune “Nu se poate!”. Are idei pentru orice este necesar de creat, și mai sus de orice știe să îi încurajeze pe micuți să se implice și să le descopere darurile care sunt ascunse adânc în interiorul lor.

Din 2015, când Fundația Regală Margareta a României a creat metoda intergenerațională, care implică vârstnicii din comunitate ca voluntari în sprijinul copiilor care frecventează centrele sociale de tip after school, un număr de 17 centre au implementat acest mod de lucru și au devenit Centre Generații, prin susținerea Raiffeisen Bank .  Energia tinerilor și experiența vârstnicilor fac echipa bună la Centrele Generații, iar schimbul de valori și cunoștințe între ei stimulează solidaritatea și aduce interacțiuni benefice pentru ambele categorii.

Partener:

Raspunde cu suflet si schimba-le povestea

Posted Lasă un comentariuPublicat în Uncategorized

Pentru doamna Marica a fi profesor nu a fost doar o meserie, a fost o misiune de viață, la care nu poate să renunțe nici la 86 de ani. A fost mereu înconjurată de copii, dar niciodată ai ei. Iar atunci când a cunoscut-o pe Mădălina, eleva cu care lucrează de aproximativ doi ani la Centrul social, s-a atașat foarte repede de ea. 

Mădălina vine la Centrul social zilnic, pentru masă, ajutor la teme și alte lucruri pe care familia nu i le poate oferi. În urmă cu doi ani era corigentă la limba română. Pierduse ritmul cu școala, avea nevoie de meditații și la alte materii. Mădălina s-a atașat de doamna Marica, pentru că a fost primul om care i-a explicat răbdător totul, de câte ori a fost nevoie. În câteva luni, fata va trece în clasa a VIII-a, fără emoții!

Centrul Generații a reprezentat pentru Mădălina soluția la abandonul școlar, iar pentru doamna Marica alinarea singurătății. Cu ajutorul dumneavoastră, facem ca aceste lucruri să se întâmple! Contribuția dumneavoastră este foarte importantă pentru cei care au chiar acum nevoie de sprijin. Răspundeți cu suflet, pentru a oferi această șansă și altor copii și seniori din cele 17 Centre Generații. 

Donează